Do prawidłowego funkcjonowania organizmu niezbędne są właściwe witaminy i minerały. Jedną z podstawowych substancji, nazywaną często witaminą słońca jest D3. Posiada ona wiele, często niedocenianych właściwości, pozwalających cieszyć się dobrą kondycją i zdrowiem.

Korzystne działanie witaminy D3 na człowieka

Wspomniana powyżej witamina należy do substancji o bardzo zróżnicowanych właściwościach. Produkowana z cholesterolu, w momencie wystawienia ciała na ekspozycję słoneczną, korzystnie wpływa na ludzkie zdrowie. Bierze bowiem udział w mineralizacji kości, a co za tym idzie także w rozwoju całego układu kostnego. Dodatkowo poprawia działanie układu krążenia, ma korzystny wpływ na mięsień sercowy, a nawet utrzymanie zdrowej i szczupłej sylwetki. Poza naturalnym sposobem „uzupełniania” witaminy D3, można posiłkować się licznymi suplementami, dostępnymi zarówno w aptekach, jak i popularnych markach drogeryjnych. Lekarze sugerują, iż taka forma *poza naturalnym przebywaniu na słońcu) pozwala na wchłonięcie przez organizm największej ilości substancji.

Witamina D3 i schorzenia związane z jej niedoborem

Choć do uzupełnienia witaminy D3 w organizmie wystarczy tylko 20 minut spaceru po świeżym powietrzu, dobrze zaopatrzyć dietę w pokarmy bogate w tej rodzaj substancji. Choć wielu ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy, niedobór D3 w ciele prowadzi do licznych schorzeń i nieprawidłowości, mających odzwierciedlenie nie tylko w złym samopoczuciu. Mowa tu przede wszystkim o osłabieniu organizmu, braku apetytu czy nieprzyjemnych nudnościach. Dobrze zdawać sobie sprawę, że brak witaminy słońca to również zwiększone ryzyko wystąpienia zaburzeń pracy serca, całego układu pokarmowego, wystąpienie kamicy pęcherzyka żółciowego czy nerek. Bagatelizowanie zbilansowanej diety czy stosowania suplementacji, może więc grozić ciężkimi chorobami, prowadzącymi do kalectwa bądź śmierci.

Mity dotyczące suplementacji witaminą słońca

W internecie można odnaleźć wiele artykułów, dotyczących właściwego spożywania witaminy D3. Są również liczne wypowiedzi, sugerujące, jakoby substancję tą przyjmować wyłącznie w okresach zimowych, kiedy ludzie cierpią na małą ilość słońca. Nic bardziej mylnego. Witamina D3 jest niezbędna w ludzkim organizmie, niezależnie od pory roku. I choć prawdą jest, że zapotrzebowanie na nią w okresie letnim jest mniejsze, nie należy całkowicie pozbywać się jej z pokarmów czy suplementacji. Pomimo słonecznych miesięcy, w wielu miejscach kraju obecność słońca nie jest wystarczająca, aby organizm sam był w stanie wyprodukować prawidłowe ilości witaminy. Specjaliści podają bowiem, iż w przypadku osób dorosłych dzienna dawka powinna wynosić 2000j.m. Posiłkowanie się specjalnie przygotowanymi, nieprzetworzonymi produktami wydaje się najrozsądniejszą z opcji, aby cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem każdego dnia.