Z powodu szybkiego i intensywnego stylu życia ludzi w dzisiejszych czasach, mamy coraz mniej czasu na sen. Często w ciągu dnia nie starcza nam czasu na ośmiogodzinny sen. Wszystko to dlatego, że planując nasz dzień zapominamy o zaplanowaniu czasu na sen.

Wiele osób często bywa przekonanych, że cierpi na bezsenność. Jest to efekt placebo, czyli tak naprawdę sami wmawiamy sobie dane zaburzenie, a tak naprawdę wpływ na bezsenność mają zupełnie inne czynniki, często zewnętrzne.

Ważne jest, aby łóżko było miejscem służącym wyłącznie do spania. Przeanalizujmy ile czynności dodatkowych, takich jak czytanie, przeglądanie internetu, czy nawet jedzenie robimy właśnie wylegując się w pościeli.

Łóżko trzeba traktować jak miejsce pracy. Kładąc się do brudnej, nieświeżej pościeli w nieuporządkowanym pokoju, o wiele trudniej będzie nam wejść w fazę snu.

Aby zadbać o prawidłowy sen najpierw musimy zadbać o miejsce w którym śpimy. Ważne jest, aby sypialnia czy pokój były zawsze uporządkowane i dobrze wywietrzone przed snem. Pościel powinna być świeża i czysta, a materac wygodny i miękki.

Przed snem unikamy kontaktu z urządzeniami emitującymi światło niebieskie. Światło ultrafioletowe znacznie pobudza nasz umysł do wysiłku, przez co nasz mózg nie jest w stanie prawidłowo odpocząć i się zregenerować, dlatego tak często po ośmiu godzinach snu możemy budzić się kompletnie niewyspani i nie wypoczęci.

Jedzenie przed samym położeniem się spać, również jest bardzo złym nawykiem. Kładąc się z pełnym żołądkiem znacznie spowalniamy nasz metabolizm, oraz proces zasypiania. Prowadzi to do zwiększenia się masy ciała, oraz do chronicznego zmęczenia w ciągu dnia.

Złym nawykiem jest także intensywny wysiłek fizyczny przed samym położeniem się do łóżka. Wówczas nasz metabolizm działa na najwyższych obrotach, krew szybciej krąży, a my nie mamy ochoty na sen.

Zamiast więc doszukiwania się symptomów bezsenności, chodzenie ciągle do lekarzy, tylko po to aby przepisywali nam co lepsze leki na bezsenność, na którą faktycznie nie cierpimy. Zwróćmy uwagę na to, jak wygląda nasze miejsce spania, oraz jakie złe nawyki mamy zakorzenione przed położeniem się do łóżka.